§ 1 Allmänt
Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad ”du” eller ”kund”) hos Snusdelivery. Alla varor förblir Snusdelivery´s egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
Genom att använda Snusdelivery.se och göra en beställning, godkänner du att följa villkoren som anges här (”Köpvillkor”). Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått Köpvillkoren innan du gör din beställning.
Att produkter eller tjänster tillhandahålls på Snusdelivery.se vid en viss given tidpunkt, innebär eller är inte en garanti för att dessa produkter eller tjänster alltid är tillgängliga. Vi förbehåller oss rätten att när som helst sluta sälja eller återkalla en produkt.
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor efter behov, utan att meddela dig på förhand. Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på Snusdelivey vid den tidpunkt då du gör din beställning.
§ 2 Priser
De priser som anges på Snusdelivery är inklusive lagstadgad mervärdesskatt, och exklusive fraktkostnad.
I alla priser ingår moms med 25%. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Momsen ingår i priset.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.
På Snusdelvery har vi ingen gräns för minsta ordervärde.
§ 3 Avgifter
Vid beställning hos Snusdelivey tillkommer kostnad för frakt av ditt paket och eventuell kostnad kan tillkomma beroende på val av betalsätt. Om du skulle vilja returnera en vara eller hela din order får du stå för kostnaden av returfrakt.
Eventuell fraktkostnad kan komma att variera beroende på storlek eller vikt på din beställning.
Kostnaden för de olika leveranssätten anges klart och tydligt i kassastegen.
Om vi inte kan leverera din beställning i sin helhet, utan måste dela upp den på flera leveranser, kommer du inte att debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser.
Vid outlösta paket tar vi ut en avgift på 199 kr för hantering av outlöst försändelse.
§ 4 Realisation, kampanjer och rabattkoder
Vi använder oss inte av realisation eller kampanjkoder då det bryter mot lagen och reglerna för marknadsföring och försäljning av tobaksvaror.
Det pris som är angivet på snusdelivery.se är det faktiska priset på produkten och kan inte påverkas av dig som kund. Den totalsumma som står i kassan och som du godkänner vid slutförande av köp är den totalsumma som du har bundit dig vid enligt villkor och som skall betalas. Denna totalsumma kan inte ändras efter slutförande av köp.
§ 5 Beställning och upprättande av avtal
Du gör din beställning online via Snusdelivery.se. Vi har ingen fysisk butik och därför skall alla beställningar gå via Snusdelivery.se. Vi ansvarar inte för eventuella fel som kan uppkomma om man lägger sin beställning via annan sida än Snusdelivery.se.
När du lägger en order hos oss måste du verifiera din ålder via bankid. Det görs pga vi inte säljer våra produkter till personer under 18 år. När du har lagt din beställning, mejlar vi dig en bekräftelse på att din order är mottagen. Därefter skickas en orderbekräftelse ut som bekräftar att din beställning har skickats ifrån oss. Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningar som bryter mot tobakslagen. Det kan t ex vara om en minderårig försöker handla på vår hemsida eller om vi misstänker langning. Om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning eller delar av din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt, dock som senast i din orderbekräftelse.
Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du gjorde din beställning. Beroende på vilket leveranssätt som du har valt kommer du att bli kontaktad med information om ditt paket av transportföretaget.
Vid eventuell kontakt från Snusdeliverys sida sker detta till den e-post som kunden angett vid ordertillfället.
§ 6 Ångerrätt
Om du inte är nöjd med den produkt du beställt har du 14 dagars ångerrätt från och med den dagen du hämtar ut ditt paket. Ångerrätten gäller alla varor oavsett pris. Du har rätt att öppna förpackningen varsamt för att kontrollera att varan är felfri.
Ångerrätten kan vid utvalda tillfällen förlängas till kundens fördel, exempelvis under högtider eller förseningar som kan ha orsakats vid leveranstillfället. Om du har debiterats för varorna får du en återbetalning som inkluderar Snusdelivery eventuellt tillkomna fraktkostnad och exkluderar eventuell returfraktkostnad, om den förbetalda returfraktsedeln används vid retur. Väljer du att behålla vissa varor och endast delvis returnera din beställning, återbetalas inte fraktkostnaden, alltså den kostnad som tillkom på din order som kostnad för utskick.
§ 7 Felaktig vara
Om du mottagit en felaktig vara ska du omgående meddela Snusdeliverys kundservice och invänta vidare instruktioner. För varor som skickats fel av misstag från Snusdelivery görs ett byte till korrekt vara förutsatt att varan finns i lager. Vi måste tillhandahålla den felskickade varan innan vi kan skicka ut en ny vara. Vi står för returfraktkostnaden och kostnaden för att skicka ut korrekt vara igen. Om varan inte finns i lager får du returnera den felaktiga varan och en fullständig återbetalning sker av varan och returfraktkostnaden.
Bestämmelserna häri begränsar inte gällande lagstadgade rättigheter.
§ 8 Retur
Snusdelivery garanterar en fullständig återbetalning minus returens fraktkostnad.
Alla våra beställningar innehåller en förbetald retursedel som du kan använda om du önskar returnera en eller flera varor.
För fullständig återbetalning är förutsättningen att alla varor returneras i samma skick som de var i vid leveransen till dig. Varorna måste vara kompletta och i nytt skick för godkänd retur. Detta innebär att varorna inte får ha används/förbrukats och att etiketter och originalemballage är intakta, samt att snusdosan/stocken returneras i det skick som de ankom i.
Du får kontrollera och undersöka mycket varsamt, men produkten får inte förändrats på något sätt.
OBS: Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav, rekommenderat paket/brev eller liknande.
§ 9 Reklamation
En reklamation är ett ursprungsfel på varan, till exempel ett fabrikationsfel. Reklamation avser inte slitage. Kontakta oss så fort du upptäckt ett fel på varan.
Vi hanterar varje reklamation individuellt, därför kan processen ta upp till 4 veckor från det att du kontaktade oss första gången. Vi återkommer till dig så fort vi har gjort en första bedömning per mejl, sedan informerar vi dig hur vi går vidare i processen. Spara din följesedel/kvitto tills reklamationen är klar. Vid godkänd reklamation står vi för frakt, returfrakt och omkostnader kring varan du har reklamerat.
Snusdelivery följer Sveriges konsumentköplag, lagen ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid deras rekommendationer.
§ 10 Betalning
Snusdelivery använder Klarna Checkout som partner för betalningar.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
Extra avgifter kan tillkomma på ditt köp från Klarna.
Har du frågor kring din betalning skall du kontakta Klarna. Snusdelivery kan inte svara på frågor kring din betalning då den efter bekräftat köp hanteras av Klarna.
Läs mer om villkor för användning av Klarna Checkout.
Kontakta Klarna kundservice
§ 11 Leveranser
Snusdelivery strävar alltid efter att ge dig en så bra köpupplevelse som möjligt med snabba och enkla leveranser. Vi jobbar ständigt på att förbättra våra leveransalternativ.
I dagsläget levererar vi endast till Sverige.
§ 12 Skadat paket
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det ska du anmäla det genast på plats vid leverans av ditt paket och omgående kontakta Snusdelivery. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada på dina varor kontakta Snusdelivery omgående. Transportskada ska anmälas till oss direkt. Skälig tid för anmälan av transportskada med Schenker som transportör är inom 7 dagar ifrån uthämtningsdatum.
Allt emballage och ytteremballage skall behållas för eventuell inspektion samt bevis. Vid upptäckt av transportskada skall paketet lämnas i oförändrat skick och fotograferas. Därefter skall du kontakta Snusdelivery för att mottaga vidare instruktioner om hur du skall gå vidare med din reklamation.
Vi avråder från att man skickar tillbaka paketet eller slänger emballage. Detta för att kunna få ersättning vid reklamation av transportör.
§ 13 Osunt köpbeteende
Att kunna erbjuda öppet köp i 14 dagar är en grundläggande förutsättning när du handlar på Snusdelivery.
Vi förbehåller rätten att stänga av kunder på grund av osunt köpbeteende. Om Snusdelivery har rimliga skäl att misstänka att det från kundens sida förekommer missbruk, langning, köp av minderårrig (under 18 år), bedrägerier, trakasserier, ett överdrivet/patologiskt köpbeteende eller att kunden agerar som återförsäljare av varorna som köps, så kommer vi att avvisa ordern med hänsyn till osunt köpbeteende.
I detta sammanhang är misstanken baserad på ett antal objektiva, icke-diskriminerande kriterier inklusive: en avvägning angående köpfrekvens, ordersammansättning, retursammansättning, försenade returer/ej upphämtade ordrar, påstått saknade varor under leverans eller retur, flera returer av identiska varor, eller försök att kringgå ett tidigare avslag med falsk eller annan identitet. Vi betonar samtidigt att beteendet är systematiskt och inte slumpmässigt/vid enskilda fall.
Identifieringen av ett köpmönster som vi betraktar som onormalt och bortom vad vi anser vara ett "acceptabelt köpbeteende och en acceptabel köpkultur" görs. Om en kund identifieras ska denne nekas en beställning hos Snusdelivery – antingen under en tid eller för evigt. Nekas du till beställning är du en avstängd/blockerad kund hos oss. Vi meddelar alltid per mejl eller muntligt om du blivit detta.
Som i alla fall är ett köp/avtal med Snusdelivery ej ingånget förrän vi har skickat en orderbekräftelse och kvitto.
Denna klausul hindrar inte kunder från att returnera redan godkänd order, men kan i specifika fall hindra kunder från att köpa.
§ 14 Färger
Vi strävar efter att på ett så verklighetstroget sätt som möjligt visa våra produkters egenskaper och färger genom våra produktbilder. Färgen du ser på Snusdelivery är dock beroende av din datorskärm, och vi kan inte garantera att din dator visuellt kan återge färger korrekt eller på samma sätt som i vårat system.
§ 15 Minderåriga
Genom att godkänna Snusdelivery´s villkor bekräftar kunden att han/hon har fyllt 18 år och är myndig och har full juridisk rätt att ingå avtal med annan part. Personer under 18 år får inte handla på Webbsidan. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Snusdelivery riskerar lida ekonomisk skada, polisanmäls. Varje beställning och kund granskas även manuellt för högsta säkerhet, eftersom tobak är en vuxenprodukt efterföljer vi tobakslagstiftningen noga. Snusdelivery´s tjänst får endast nyttjas av privatpersoner. Snusdelivery förbehåller sig rätten att neka en beställning vid misstanke om att beställningen inte avser kundens privata bruk. Vid misstanke om att kunden eller kundens order inte uppfyller Snusdelivery´s villkor, eller vid misstanke om andra typer av oegentligheter eller missbruk av tjänsten, förbehåller sig Snusdelivery rätten att neka eller ändra en kunds beställning. Snusdelivery har även gjort så att kunderna måste verifiera sin ålder och identitet via utlämningen av produkterna för att ge extra trygghet och säkerhet.
§ 16 Personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet, för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Med hjälp av ditt personnummer kontrollerar vi din kreditstatus och din adress. Kreditupplysningen vi gör registreras inte i några offentliga register och är alltså inte synlig för andra företag eller personer. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.
Vi har ett samarbete med Klarna och använder oss av tjänsten Klarna Checkout. Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även villkor för användning av Klarna Checkout. Snusdelivery och Klarna behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Snusdelivery och Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.
Läs villkor för Klarna Checkout.
§ 17 Cookies- och integritetspolicy
Från alla besök som sker på Snusdelivery.se webbplats samlar vi in information. Denna information använder vi till att förbättra din användarupplevelse, utvärdera individuella element och användningen av webbplatsen samt understödja marknadsföringen från Snusdelivery.se
Nedan kan du läsa mer om vilken information vi samlar in, hur vi hanterar informationen, vem som har tillgång till den och hur du kan kontakta oss rörande frågor kring vår hantering av cookie och sekretesspolicy och din integritetspolicy. Snusdelivery samlar in information enligt befintlig lagstiftning. Om Snusdelivery behandlar personuppgifter sker det enligt personuppgiftslagen.
När du besöker Snusdelivery spårar vi automatiskt IP-adress och data när du flyttar mellan olika sidor och tjänster på webbplatsen. Vi vill att du ska få en enkel användarupplevelse, därför registrerar vi även dina aktiva handlingar som när du exempelvis loggar in eller väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
På följande sätt samlar Snusdelivery in informationen om webbplatsens besökare:
- Genom att använda cookies
- Genom att webbplatsens användare själva tillhandahåller information (exempelvis din orderinformation vid ett köp)
Vad är en cookie?
En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare när du besöker Snusdelivery.se. En cookie lagras för att maximera webbplatsens funktioner i syfte att ge dig en så enkel och unik köpupplevelse som möjligt. Personlig information lagras inte i dina cookies.
Nästan alla webbplatser använder cookies idag. Informationen i dina cookies skickas mellan din webbläsare och en webbserver, den inkluderar information som användarinställningar, inloggning och hur du använder webbplatsen. Cookies är nödvändiga för att man ska kunna tillhandahålla en viss tjänst på webbplatsen, då de lagras i din dator i syfte att hjälpa dig och bidra till bästa möjliga upplevelse. De bidrar även till att webbplatsen analyseras för att förbättra användarupplevelsen.
Hur du undviker cookies
Om du inte vill ta emot cookies från Snusdelivery kan du antingen blockera alla cookies, radera befintliga eller ställa in datorn så att du får en varning innan cookies sparas.
Vid ändring av dina cookieinställningar kan din användarupplevelse försämra din upplevelse på vår webbplats. Vi rekommenderar dig att läsa igenom vår cookiepolicy noga innan eventuella förändringar av dina cookieinställningar. Då det kan finnas funktionaliteter på Snusdelivery som inte kommer att fungera för dig.
Vill du ändra dina cookieinställningar gör du det i din webbläsares säkerhetsinställningar. Tillvägagångsättet kan variera beroende på vilken webbläsare du använder.
Hur Snusdelivery.se använder cookies
Cookies hjälper oss att avgöra vilka som besöker vår webbplats, detta i sin tur gör att vi kan skapa en demografisk och kundanpassad statistik. Informationen ger oss möjligheten att anpassa och skapa visst innehåll och tjänster som matchar dina och andra kunders önskemål.
Personlig information och skydd av persondata
Vi månar om din personliga information och delar inte med oss av den till tredje part. Med undantag för om du aktivt angett ditt samtycke till att vi får dela med oss av den. Den personliga informationen vi har om våra kunder är information vi de angett i samband med ett köp, deltagande i kundundersökning eller liknande. Den information som samlas in är namn, adresser, postnummer, mejladresser, kön, ålder och köphistorik. Om du deltagit i exempelvis en kundenkät har vi även sparat åsikter om olika ämnen.
Vi följer gällande lagstiftning och förvarar all information på ett säkert och konfidentiellt sätt.
Välkommen att kontakta oss angående persondata
Om du önskar få tillgång till den information vi har om dig, är du välkommen att kontakta vår kundservice. Detta gäller om du önskar ta bort eller uppdatera dina personuppgifter hos oss. Vi kan också hjälpa dig att rätta till eventuell felaktig data som registrerats hos oss.
§ 18 Bedrägerier
Alla försök till bedrägerier polisanmäls av vår leverantör av betalningslösningar. Snusdelivery förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Bedrägeri omfattar köp, dataintrång eller annan sorts missbruk av vår sajt eller produkt.
Utsätts du som konsument för bedrägeri ska du kontakta vår leverantör av betalningslösning för anmälan.
§ 19 Garanti
Snusdelivery är auktoriserad återförsäljare av alla varumärken som säljs på Snusdelivery.se. Därför kan vi garantera att alla varor är äkta vara. Om de varor du har köpt är defekta, tillämpar Snusdelivery gällande konsumentlagstiftning. Om du inte är nöjd med dina varor på grund av uppenbar fabrikationsfel, inklusive skador som har uppkommit under transport – informera oss snarast om detta.
§ 20 Marknadsföring och tryckfel
Vi tar ansvar för all information som kommuniceras via Snusdelivery.se. Detta via samtliga av våra kanaler; hemsida, nyhetsbrev, Facebook, Instagram, information i våra paket och kundservice. Vi avskriver oss ansvar för all övrig information som rör Snusdelivery och kommuniceras via andra kanaler än våra egna. Vi kan inte garantera att information som uppges via andra webbsidor eller annonser är korrekt och tar därför ej ansvar för den informationen.
§ 21 Force Majeure
Snusdelivery är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
§ 22 Support och tillgänglighet
Vi på Snusdelivery vill att du ska få en så bra köpupplevelse som möjligt och ber dig kontakta oss om det är någonting som vi kan hjälpa dig med. Kontakt sker via vårat kundserviceformulär eller per mejl till kundsupporten.
Vi besvarar frågor via e-post inom 24 arbetstimmar från det att vi mottagit aktuell förfrågan, med undantag för helg- och röda dagar. Vissa frågor kan kräva efterforskning och då kan svarstiden vara något längre, dock ej längre än 72 arbetstimmar.
Vår kundservice arbetar under normala kontorstider.
Tidsgarantin gäller endast förfrågningar som avser faktiska köp och beställningar samt under vardagar. Svarstiden för reklamationsärenden ingår inte i denna tidsram utan avgörs individuellt och kan därför ha en längre svarstid.
§ 23 Bolagsinformation
Snusdelivery är en webbshop och företaget är registrerat i Sverige med säte i Stockholm.
JoScap AB - 559366-9897, Flaggan 211, 116 74 Stockholm
För frågor och kundservice kontakta [email protected]/0735649469.